torstai 4. helmikuuta 2010

Matkalla Twitteristiksi?

Itse starttasin yrityksemme Twitter-toiminnan viime syksynä. Olen muistanut silloin tällöin päivittääkin kyseistä sosiaalista mediaa ja vähitellen alan koukuttua siihen. Olen oppinut näppärästi tweettaamaan tietoa URLeja lyhentävän bit.ly-sivuston kautta. Samalta sivulta löytyy myös tilasto, josta näen moniko on klikannut juuri minun tweettiäni. Tähän jäin jymähdin kuin hiiri loukkuun, pitäähän minun markkinointi-ihmisenä tietää mikä asiakasta oikeasti kiinnostaa niin paljon, että hän viitsii klikata eteenpäin.

Twitter alkaa olla myös tehokas uutiskanava, sieltä löytyy paljonkin mielenkiintoista asiaa. Päivän parhaat bongaukset tänään olivat kotimaisten media- ja markkinointiblogien ajankohtainen kokoomasivusto Mediablogit.com ja kansainvälinen sosiaalista mediaa käsittelevä mashable.com. Minustahan alkaa kehittyä varsinainen virtuaalisurffari, kirjanmerkit pursuavat ja ne paperiset työpinot pöydälläni kasvavat kuin sienet sateella. Ja ensi kerralla voinkin miettiä bloggaamista, salakavala työkalu tuo blogi, huomaan kirjoittavani paljon muutakin kuin ne pakolliset kotitehtävät...

Sanna

2 kommenttia:

  1. Heips!

    Mulla tuli tuosta ylitsepursuavista kirjanmerkeistä mieleen, että onko delicious.com sinulle tuttu? Sitä voi käyttää kirjanmerkkien tapaan, mutta voit jakaa listaasi myös muille. Delicious on myös hyvä työkalu varmuuskopiona kirjanmerkeistä, koska sillon v**uttaa, kun ne parisataa kirjanmerkkiä katoaa. Ilkka muistaakseni näytti tätä ainakin ihan pikaisesti tuolla Haagassa viimeksi.

    VastaaPoista
  2. Jep, suositan www.delicious.com tai esim. www.folkd.com kannattaa tutustua.

    Kannattaa varoa ettei vaan liikaa innostu;)

    VastaaPoista

Web Analytics